blog ini

ini blog lawak bodoh, tidak ada kena mengena dengan sesiapa sama ada yang hidup atau mati. segala watak dan cerita adalah ciptaan dan rekaan semata-mata. jika ada kena mengena dengan mereka yang mati pucuk atau mati putik serta buruk tampok, ianya adalah satu kebetulan yang tidak disengajakan - pemilik blog memohon maaf.

Radio Bergambar dan Berwarna-warni

Saturday, October 5, 2013

AHLI PARLIMEN BUKAN MESTI KETUA BAHAGIAN...

Elok dah jadi Ahli Parlimen, 
tapi usah tamak sangat nak jadi Ketua Bahagian pulak.


Kak One nak mengabor ke dema semua terutamanya perwakilan. Kita ni kenalah bijak sikit terutamanya kita ni dalam zaman sains dan teknologi. Berita cepat tersebar dengan adanya internet. Facebook atau Muka Buku serta blog dan batu block menyebarkan berita dengan pantas. Kalau orang disana tuduh orang sini merasuah perwakilan makan dengan cepat juga orang sini mendapat maklumat bahawa orang sanalah sebenarnya yang merasuah perwakilan.

Dalam wanita entah berapa banyak kain pasang yang kita dapat. Yang kita kena ingat sangat-sangat ialah orang yang membuka keburukan orang lain sebenarnya adalah orang yang lebih buruk perangainya. Itu dibuat sebab nak menutup keburukkan yang mereka lakukan. Ingat perwakilan bodoh sangat ke? Ada juga yang datang dengan perwatakan seorang alim, tapi kita juga ingat kisah MB Kelantan yang naik haji dengan pakej yang sponsor bernilai RM65 ribu.

Jadi yang nampak alim tu belum tentu benar-benar alim. Mat Sabu sudah buat apa di Hotel Perdana Kota Bhahru dulu? Ostad Badrul PKR ditangkap berkhalwat dengan bini orang di sebuah hotel di Kuantan apa cerita? Jadi, yang nampak putih bukan semestinya benar-benar bersih.

Ketua Bahagian ni, apa pun kita kekalkanlah yang lama. Bukan apa, Kak Wan bimbang kita hanya dijadikan alat olrh orang atau kumpulan tertentu yang kerjanya hanya angkat dan jatuh....angkat lagi dan jatuh lagi. Sampai bila dema tu nak berpuas hati?

Timbalan Ketua Bahagian ni kenalah beri orang muda. Dato' Wan Amizan tu masih muda sedangkan Dr. Shukri pulak dah tua bangka. Seburuk-buruk Wan Amizan dia lebih baik dari Sukri kerana sangat pemudah dan suka menolong orang. Dia tidak kedekut harta benda dan tenaga menolong orang. Memang bukan semua apa yang diusahakannya berjaya. Tak semua apa yang dapat dibantu sebab dia bukannya Tuhan.

Yang penting dalam pemilihan kali ini adalah nombor 1 dan nombor 2. Nombor 1 dan nombor 2 ini mesti dikekalkan. Cik gu lan tidak usah terlalu tamakkan kuasa demi menjaga kroni dan langau kelilingnya. Sabaruddin Tukang Kasut tu jauhkanlah. Apa pasal pulak dia yang berhak mengagih-agihkan kontrek dalam Jerantut ni? Dulu dia juga yang jadi langai Ku Lan... bukan gitu ke?


3 comments:

Anonymous said...

samer je deme tu...

Anonymous said...

biarlah ahli parlimen dapat kuasa politik bagi memudahkan beliau mendapatkan pembangunan di daerah ini, kita anjak sedikit supaya umno bahagian jerantut mendapat idea dan perubahan baru oleh pemimpin baru yang kalangan anakk tempatan jerantut sendiri..

Anonymous said...

gampang si radio buruk ni buta ke apa yg beria skong tg lan si anak raja bahlol tu